Generatiemarketing: waarom en hoe speel je in op de diversiteit van onze samenleving?

Verschillen in generaties

De diversiteit in onze samenleving is groot, zo laten ook de rapporten van het CBS zien. Het aantal nationaliteiten, verdeling huishoudens, de verdeling in leeftijdsgroepen en de daarbij toenemende vergrijzing maakt ons land uniek. Best lastig als je vanuit marketing en communicatie een boodschap wilt overbrengen? Welke rol kan generatiemarketing invullen?

 

Als marcom professional creëer je boodschappen voor een vaak breed publiek. En vaak ook nog voor mensen van een andere generatie dan jijzelf. Hoe breng je dan je boodschap goed over of activeer je degene die je wilt bereiken? 

Tijdens deze interactieve sessie gaan we samen met deelnemers en experts kijken naar de demografische ontwikkeling binnen Nederland en de daarbij behorende verdeling tussen generaties en het verschil van opgroeien in een analoge of een digitale samenleving.

Ben je je bewust van de diverse behoeftes, de verschillen en wellicht ook de overeenkomsten? Onder leiding van dagvoorzitter Erik Mafait gaan we in gesprek met generatie-expert Jos Ahlers, trend watcher Klaus van den Berg en Hans Geels, algemeen directeur Dille & Kamille krijg je nieuwe inzichten over de diverse generaties en de kansen die hier liggen voor jouw business.

Sprekers

Jos Ahlers

Jos begon zijn carrière aan de Universiteit van Amsterdam. Na zijn promotie tot doctor in de Psychologie maakte hij de overstap naar het bedrijfsleven. In zijn loopbaan als strateeg adviseerde hij talloze bedrijven en instellingen op het gebied van positionering en communicatie. Jos deed o.a. onderzoek naar Generatie Z en schreef samen met René Boender het boek GenZ, verlangen naar verandering.

Klaus van den Berg

Markt- en trendonderzoeker Klaus van den Berg roept op tot een meer inclusieve generatiemarketing voor consumenten van alle leeftijden. In 2019 is de helft van de volwassen consumenten in Nederland 50 jaar of ouder. Weg met dat stokoude marketingmodel van shoppers 25-49 jaar. Het is tijd voor 50/50 generatiemarketing richting de 2020’s. 

Hans Geels, Dille & Kamille

Hans is algemeen directeur van de oerhollandse formule Dille & Kamille. De formule bestaat al sinds de jaren zeventig en heeft een wonderlijke combinatie van producten voor alle generaties. Inmiddels hebben ze fysieke winkels in 33 steden in Nederland en België en hebben ze inmiddels ook een succesvolle webwinkel. Het concept van de allereerste winkel, de wonderlijke mix van producten die toch perfect bij elkaar passen en het geloof in natuurlijke eenvoud staat nog als een huis. 

Erik Mafait, retaildeskundig en dagvoorzitter

Op basis van zijn praktijkervaring bij diverse retailers en branchekennis, is hij gespecialiseerd in het bijeenbrengen van kennis en kennissen. Door zijn retailachtergrond bij o.a. DEEN, Vomar, Super de Boer, is hij samen met Focusplaza als geen ander in staat om waardevolle verbindingen te leggen tussen de industrie en retail. 

Voor wie?

 

Marketing, productontwikkeling, inkoop, category management en sales-/accountmanagement en iedereen die in zijn of haar werk in aanraking komt met (generatie)marketing. 

Aanmelden

Deze workshop is onderdeel van het nieuwe meerFocus-programma van Focusplaza. meerFocus-abonnees kunnen deze workshops dan ook kosteloos bijwonen als onderdeel van hun meerFocus-lidmaatschap*. Nog geen meerFocus-abonnee? Dan bedraagt de investering voor deze workshop slechts 299 euro (excl. btw).  In verband met de beoogde interactie wordt deze workshop in kleine samenstelling georganiseerd. Hierdoor is er meer individuele aandacht per deelnemer. Er is dus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. 


* Dit is niet een reguliere Focusplaza-lidmaatschap. Meer informatie over het meerFocus-lidmaatschap.


Yes, hier wil ik ook bij zijn!

Al 20 jaar bewezen succes

Focusplaza begrijpt al meer dan 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om jezelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.

Praktische informatie

Datum: 15 april 2021
Tijd: 09.00 - 12.00 uur
Vorm: Interactief digitaal programma o.l.v. host en met divers gastsprekers.
Deelname: 1 ticket voor een kennissessie vanuit meerFocus of 1 Focuscredit 
of losse deelname à 299 euro* (excl. btw) p.p.
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%.

Ik wil meer weten. 
Vul onderstaand formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.