Hoe word je kampioen werkgeverschap met employer branding?

Medewerkers als belangrijkste factor...
Hoe val je op, trek je aan en houd je vast?

Een tekort aan (jong) talent, een krapte op de arbeidsmarkt en andere werkgeverscriteria die worden gesteld. Young professioals zijn minder werkgeversgebonden en hebben andere verwachtingen tav de functionele invulling van werk en werkgever, corporate ladders maar ook de rol van bedrijven in de samenleving. 

Hoe ga je als branche, bedrijf, leider of HR professional om met deze verschuivingen op de arbeidsmarkt? En hoe ziet de werknemersmarkt er in jouw branche de komende jaren uit?

“Een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgen en behouden als werkgever in de mindset van (potentiële) medewerkers en hun beïnvloeders met als doel het aantrekken en behouden van de juiste medewerkers.” 

- de auteurs van het boek ‘Bouwen aan het Nieuwe Employer Brand’

Vanuit ontwikkelingen op de arbeidsmarkt zoomen we op 1 juni a.s. in op de rol van employer branding en daarmee de positionering van jouw werkgeversmerk. Hoe zorg je er voor dat mensen graag bij jou willen werken?

Sprekers

Sophie Dopheide brengt cultuur tot leven in organisaties als cultuur expert (ex. Culture Almighty bij Tony's Chocolonely)

Cultuur bouwen op basis van sterke kernwaarden en unieke rituelen is Sophie haar passie. Dit heeft ze zo'n 5 jaar bij Tony's Chocolonely mogen doen als Culture Almighty en nu brengt zij cultuur tot leven in verschillende organisaties als cultuur expert. Sophie neemt ons mee in hoe het creëren van een sterke cultuur ervoor zorgt dat mensen graag met je willen komen werken.

Saskia Lambrechts, regiomanager sales Oost-Nederland & Employer brand lead bij Randstad Nederland

Saskia neemt ons mee in de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en de rol van employer branding. Zij is binnen Randstad verantwoordelijk voor de landelijke expertise rol op het vlak van Employer branding, dat ook is gekoppeld aan het jaarlijkse onderzoek dat Randstad hiervoor uitvoert. Zij zal hier meer over delen. 

Jelmer van der Meulen, begeleider voor organisaties die impact willen maken & managing partner bij Synergie

Jelmer begeleidt mensen en organisaties met het ontdekken van purpose, het organiseren ervan en het creëren van impact. Hij gaat in op de positionering van jouw werkgeversmerk en hoe je ervoor zorgt dat mensen graag bij je willen werken. 

Dit is wat je krijgt:

Inzicht in ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, geografisch, demografisch etc. Veranderende drijfveren rondom werk (diversiteit generaties). Diverse sectoren vs retail? 

Hoe de Why van jouw organisatie een USP kan zijn voor (toekomstige) medewerkers 

Employer branding, hoe, wat en waarom? Concrete handvatten voor de doorvertaling naar je eigen business en vraagstukken binnen diverse functiegebieden. 

Hoe invulling te geven aan ‘het nieuwe werken’

En: Content=king, hoe vertel je het verhaal? Met best practises van en voorbeelden van deelnemende bedrijven 

Voor wie?

Voor executives, unitmanagers, HR professionals en iedereen die in zijn of haar werk in aanraking komt met de problematieken en vraagstukken rondom het werven, en met name ook het behouden, van (jonge) medewerkers nu en in de toekomst.

Praktische informatie & aanmelden

 Datum: 1 juni 2021
Tijd: 09.00 - 12.00 uur
Vorm: training op locatie met diverse gastsprekers.
Deelname: 1 ticket voor een kennissessie vanuit meerFocus of 1 Focuscredit 
of losse deelname à 299 euro* (excl. btw) p.p.
*Focusplaza-leden profiteren van een ledenvoordeel van 10%. 

 

meerFocus

Deze workshop is onderdeel van meerFocus. Het nieuwe workshop-programma van Focusplaza. meerFocus leden kunnen deze workshops dan ook kosteloos bijwonen als onderdeel van hun meerFocus-lidmaatschap*.

Deze workshop is interactief. Om elke deelnemer de juiste aandacht te kunnen geven houden we de groep klein, er zijn dus een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

* Dit is niet een regulier Focusplaza-lidmaatschap. 

Al 20 jaar bewezen succes

Focusplaza begrijpt al meer dan 20 jaar de uitdagingen die fabrikanten/leveranciers en retailers hebben. We voorzien je van de nieuwste retailinzichten uit binnen- en buitenland. Vanuit sprekers én aan de hand van praktische bezoeken op de winkelvloer. Omdat we erin geloven dat zien en persoonlijk ervaren impact heeft. Zodat jij de creativiteit en inzichten van anderen kan gebruiken om jezelf te ontwikkelen en je business te laten groeien.

Ik wil meer weten. 
Vul onderstaand formulier en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.


Netherlands

Ik heb het Privacybeleid gelezen en begrepen.